FavorietenInloggen

Veelgestelde vragen

Heb je nog vragen? Laten we een antwoord voor je zoeken!

Hier vind je antwoorden op de meest gestelde vragen. Je kunt de antwoorden per categorie bekijken:.

  • Levering & bestelling

    • Wat is de levertijd van mijn bestelling?

      De bezorging duurt gemiddeld 1-3 werkdagen. Wij doen ons best om bestellingen geplaatst vóór 21:00 (ma-do) de volgende dag te bezorgen. Mocht de bezorging langer duren, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

    • Wat zijn jullie bezorgopties?

      Je Foodello-bestelling wordt verzonden via PostNL. Normaal gesproken worden bestellingen die vóór 21:00 zijn geplaatst (ma-do), de volgende dag bezorgd. Alle producten worden verzonden vanuit ons magazijn in Westzaan, Noord-Holland.

      Bestellingen volgen de standaardlevering van PostNL. Dit betekent dat er éénmaal wordt geprobeerd om de bestelling op het bezorgadres te bezorgen. Indien je niet thuis bent, wordt het pakket bij het dichtstbijzijnde ophaalpunt afgeleverd. Je kunt, vóór bezorging, via de PostNL app een alternatief afhaalpunt kiezen als bezorgadres. Bestellingen blijven vervolgens minimaal één week liggen bij het afhaalpunt. Als het pakket niet wordt opgehaald wordt het automatisch teruggestuurd naar ons distributiecentrum.

      De totale bezorgkosten hangen af van het totaalgewicht van de bestelling. De exacte bezorgkosten (per gewicht) vind je in de leveringsvoorwaarden.

    • Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?

      Omdat we zo snel mogelijk beginnen met het verwerken van je bestelling, is het na de bevestiging van de bestelling niet meer mogelijk om nieuwe producten toe te voegen.

      Indien je je bestelling wil annuleren, neem dan zo snel mogelijk contact op via het e-mailadres klantenservice@foodello.nl of stuur ons een bericht via het chat-venster rechts onderaan de webpagina. Houd er wel rekening mee dat wij ons best doen om bestellingen voor 21:00 besteld op werkdagen de volgende dag te bezorgen.

    • Hoe kan ik mijn pakket volgen?

      Zodra je bestelling verzonden is, sturen wij een verzendbevestiging met een track & trace-code. Hiermee kan je het pakket online volgen. Houd er rekening mee dat je bestelling in twee of meer pakketten verzonden kan worden. In dit geval zie je twee of meer codes in de verzendbevestiging.

      Precieze instructies voor het volgen van je bestelling vind je hier.

    • Hoe kan ik een pakket bestellen dat aan iemand anders moet worden bezorgd?

      Vul in je bestelling in het veld "Je contactgegevens" van de kassapagina je eigen gegevens in en in het veld "Bezorging" de gegevens van de ontvanger van het pakket.

    • Ik kan geen bestelling plaatsen. Wat kan ik doen?

      Als de webshop niet lijkt te werken en je geen bestelling kan plaatsen, is het verstandig om de browsergeschiedenis en cookies te verwijderen. In de cookies kan er iets worden opgeslagen dat verhindert dat de pagina goed functioneert. Daarnaast raden wij aan om Google Chrome als browser te gebruiken.

  • Retourneringen & klachten

    • Mijn pakket bevat een verkeerd product, er ontbreekt een product of een product is kapot. Wat kan ik doen?

      Indien je een verkeerd of defect product ontvangen hebt, neem dan contact op met de klantenservice van Foodello. Wij helpen je zo snel mogelijk verder!

      Je kunt contact opnemen per e-mail (klantenservice@foodello.nl) of via de chat rechts onderaan deze pagina. Vermeld het bestelnummer en om welk product het gaat, zodat we je zo snel mogelijk een oplossing kunnen bieden.

    • Welk recht heb ik om producten te retourneren?

      Je hebt het recht om je bestelling volledig of gedeeltelijk te retourneren binnen 14 dagen na ontvangst. De retourtermijn eindigt na 14 dagen. Het is van belang dat de ongebruikte producten in oorspronkelijke staat en ongeopend geretourneerd worden.

      Neem contact op per e-mail (klantenservice@foodello.nl) of via het chat-venster op deze pagina rechts onderaan als je een product wil retourneren.

    • Mijn pakket is beschadigd tijdens het transport. Wat kan ik doen?

      We verpakken onze Foodello-pakketten altijd zo goed mogelijk, maar soms hebben we de pech dat er iets kapotgaat tijdens het transport. Heb je een beschadigd pakket ontvangen of heb je je pakket hierdoor helemaal niet ontvangen? Neem dan contact met ons op per e-mail (klantenservice@foodello.nl) of via de chat op deze pagina rechts onderaan. Wij zullen je zo snel mogelijk een passende oplossing bieden.

  • Overige vragen

    • Wat is de herkomst van jullie producten?

      De producten die wij verkopen, zijn hoofdzakelijk restpartijen van Nederlandse producenten, importeurs en groothandelaars. Wij willen via de Foodello-dienst mogelijk maken dat ook deze producten worden geconsumeerd in plaats van weggegooid.

      Restpartijen ontstaan bijvoorbeeld doordat de verpakking van een product wordt gewijzigd, het product enkel tijdens een bepaald seizoen wordt verkocht (bijv. kerst-producten), de productie van een product wordt stopgezet, er te veel producten op voorraad zijn of wanneer er fouten op de verpakking staan. Ook producten met een ten-minste-houdbaar-tot-datum die nadert of onlangs overschreven is, worden in de levensmiddelenbranche gezien als mogelijk schadelijk maar kunnen vaak nog geconsumeerd worden.

    • Met welke prijzen vergelijken jullie de aanbiedingsprijzen van jullie producten?

      Wij vergelijken de prijzen van onze producten altijd met het normale prijsniveau van supermarkten. Het normale prijsniveau is exclusief verschillende promotiekortingen, uitverkopen en speciale acties van de supermarkten. Indien het normale prijsniveau van een product niet beschikbaar is vergelijken we de prijs met de aanbevolen adviesprijs van de producent. Natuurlijk is het heel goed mogelijk dat dezelfde producten die wij in ons assortiment hebben ergens anders voor een andere prijs worden aangeboden.

    • Waarom is de prijs veranderd van een product dat ik eerder heb bekeken?

      Omdat we zo snel mogelijk beginnen met het verwerken van je bestelling, is het na de bevestiging van de bestelling niet meer mogelijk om nieuwe producten toe te voegen.

      Indien je je bestelling wil annuleren, neem dan zo snel mogelijk contact op via het e-mailadres klantenservice@foodello.nl of stuur ons een bericht via het chat-venster rechts onderaan de webpagina. Houd er wel rekening mee dat wij ons best doen om bestellingen voor 21:00 besteld op werkdagen de volgende dag te bezorgen.

  • Contact

    Heb je het antwoord op je vraag niet gevonden? Neem contact met ons op, we helpen je graag verder!

    De klantenservice is op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 09:00 tot 16:30 geopend om je vragen te beantwoorden. Op woensdag zijn wij bereikbaar van 09:00 tot 15:00. Je kunt contact met ons opnemen via e-mail (klantenservice@foodello.nl), de chat rechts onderaan de webpagina en telefonisch via 085 013 3030.